Porady

Chleb jest niezbędny do prawidłowego rozwoju i zdrowia.  Dietetycy nie powinni zalecać ograniczenia spożycia chleba, na rzecz surówek czy owoców. Nie wolno poddawać się dziwnej panującej modzie na "nie jedzenie" chleba. Chleb to zdrowe pożywienie zawierający witaminy B , sole mineralne oraz błonnik. Chleb to centrum pożywienia. Chleb zawiera dużą ilość energii, wzmacnia wszystkie narządy, jest neutralny i dobrze komponuje się ze wszystkimi innymi dodatkami czyli innym pożywieniem. Można go łączyć z tłuszczami, warzywami, mięsem. Pod warunkiem , że jest odpowiednio sporządzony.

 

  • Chleb powinien być wypieczony z pełnej mąki, bez chemicznych dodatków z mąki pszennej i żytniej.
  • Chleb żytni ma korzystne działanie na serce, krążenie, działa przeciwzakrzepowo.
  • Powinniśmy jeść chleb graham, żytni razowy, a białe pieczywo nie zbyt często.
  • Na pieczywo z duża ilością dodatków, ziaren, nasion należy sięgać od czasu do czasu. Jadane bardzo często mogą osłabić żołądek i śledzionę. Chleb świeży jest ciężko strawny i należy go dokładnie przeżuwać.
  • Osoby z dolegliwościami żołądka, jelit, wątroby powinny jadać pieczywo czerstwe i w ograniczonych ilościach.
  • Nie należy rezygnować z jedzenia chleba.
  • Dzieci także powinny spożywać chleb codziennie
Tematy:

Szukaj - Baza Firm

Przepisy - Pieczenie

Przepis na sernik na zimno z bakaliami

Przepisy, Receptury

portal piekarniczy

W upalne dni rezygnujemy z czekoladowych, topiących się słodkości na rzecz orzeźwiających, owocowych przekąsek. Taką może być wyśmienity sernik na ...

Najczęściej czytane

Piekarnie, Cukiernie, Lodziarnie, zaopatrzenie piekarni, piece piekarnicze, wyposażenie piekarni, katalog firm, piekarnictwo,sklep Piekarnie, Cukiernie, Lodziarnie, zaopatrzenie piekarni, piece piekarnicze, wyposażenie piekarni, katalog firm, piekarnictwo,sklep